Azienda/Istituzione
Fondato nel 1913 in Italia, il Gruppo Prada nasce da una tradizione d'eccellenza e con una visione sempre orientata all'innovazione. Leader mondiale nella produzione dei beni di lusso, il Gruppo opera in più di 45 Paesi con i marchi PRADA, Miu Miu, Church's, Car Shoe e Pasticceria Marchesi includendo dipendenti di oltre 100 nazionalità.
Entrare in questa realtà significa lavorare in un contesto creativo e internazionale insieme a team di persone motivate da curiosità e ricerca dell’eccellenza. Il motore del nostro successo è la valorizzazione del talento e della passione, caratteristica che accompagna le nostre persone verso il proprio percorso di crescita professionale.
Posizione lavorativa
We’re looking for a Digital Campaign Specialist to join the growing Digital Design Team within the broader Digital division at Prada Group. The candidate will join the Digital Content Team and will be responsible for the creation, optimization, and deployment of email campaigns using Adobe Journey Optimizer. This includes developing wireframes based on guidance from the UI/UX team.
Responsibilities:
- Support the CRM team in managing the newsletter calendar and overseeing the execution of email campaigns;
- Coordinate the collection of all necessary assets and ensure accuracy, consistency, and alignment with brand standards;
- Build and deploy email campaigns using Adobe Journey Optimizer (or Adobe Campaign), including hands-on HTML editing.
Profilo ricercato
Knowledge and skills:
- Proven experience with Adobe Journey Optimizer or Adobe Campaign;
- Strong knowledge of HTML and CSS (required);
- Proficiency in design tools such as Figma;
- Familiarity with Adobe Photoshop (other graphic tools are a plus);
- Highly organized, detail-oriented, and adaptable;
- Fluent in English and Italian;
- Understanding of the fashion industry is a plus.