Azienda/Istituzione
Fondata a Firenze nel 1921, Gucci è uno dei più importanti brand nel settore del lusso. Sulla scia del centenario della Maison, Gucci è proiettata verso i prossimi cento anni, continuando a ridefinire il concetto di lusso all'insegna di valori fondamentali quali creatività, tradizione artigianale e innovazione. Gucci fa parte del Gruppo Kering, leader mondiale nel campo dell’abbigliamento e degli accessori, che sostiene e promuove lo sviluppo di alcuni tra i più importanti brand nel settore moda, pelletteria, gioielli e occhiali.
Posizione lavorativa
Key Accountabilities
- Write and quality-assure product descriptions for the Gucci website, adhering to the brand's tone of voice, product writing guidelines, and SEO best practices;
- Collaborate closely with Merchandising teams to ensure product information is accurate, compelling, and sales-driven;
- Partner with the Content team to create engaging copy that supports a seamless and inspiring customer journey;
- Maintain brand consistency across digital copy touchpoints in collaboration with the Editorial team;
- Act as a liaison with the translation agency or leverage internal tools to ensure high-quality translations;
- Support the global digital strategy by developing or updating copy for ad hoc requests from WW and regional stakeholders;
- Contribute to team collaboration and foster effective partnerships across Global Digital functions.
Profilo ricercato
Job Requirements:
- Bachelor’s Degree in Writing, Communications, Journalism, or related field preferred;
- Passion for digital copy processes around products and user experience;
- Proven ability to write precise and brand-aligned copy for the luxury goods market;
- Meticulous attention to detail and ability to thrive in a fast-paced, commercial-focused environment;
- Native-level English writing proficiency is preferred; additional languages are a strong advantage.
Esperienza richiesta
4+ years of experience as a Digital Copywriter, Content Strategist, Linguist, or similar role within a luxury e-commerce or global digital organization.
Candidatura entro
24/07/2025
Ulteriori informazioni
Per maggiori informazioni sulle modalità di accesso alla procedura selettiva, clicca sul tasto Candidati.