Descrizione dell'Azienda/Istituzione/Organizzazione
"Chanel è soprattutto uno stile. La moda passa, lo stile rimane." Gabrielle Chanel. Questa semplice affermazione coglie l'essenza del suo contributo rivoluzionario alla cultura.
Designer, visionaria, artista, Gabrielle "Coco" Chanel ha reinventato la moda trascendendo le sue convenzioni, creando un lusso semplice che ha cambiato per sempre la vita delle donne. Non ha seguito regole, incarnando i valori molto moderni di libertà, passione ed eleganza femminile. Chanel continua, dopo quasi un secolo, a ispirare le donne di tutte le età in tutto il mondo con la sua modernità senza tempo. CHANEL ha continuato questa gloriosa eredità della creazione, giocando senza paura con l'eredità radicale di Coco, offrendo una visione per il futuro della casa che è memorabile come il suo passato. Dal vestitino nero all'abito di tweed, dalla borsa trapuntata alla scarpa bicolore e alla spilla di camelia, il rossetto rosso perfetto e la fragranza N°5 più venduta al mondo, l'elenco delle innovazioni di Chanel non ha eguali.
Descrizione della posizione lavorativa
Under the responsibility of the Fashion Director of Italy you define the Client strategy for the Fashion Boutiques answering the ambition of the Italian market and the strategy “One Boutique, one story”. You will have a strong collaboration with the European Marketing Team (Events, Client experience and clienteling/CRM).
Missions:
- Leverage-Maintain Fashion brand equity in Italy;
- Develop, monitor and improve the Client Experience of Italian boutiques;
- Define the Events plan.
Based at our office in Milan, but with weekly travelling to visit our boutiques in six different cities, you will have the ownership and responsibility with your team of leading and implementing all global and local clientelling and events for our retail network.
You have a proven ability to deliver results in a fast paced and international environment, you are highly organized and rigorous, while working on multiple tasks simultaneously.
You will work in close contact with our retail teams to develop initiatives and concrete actions in store, to grow our business, while actively capitalizing on different tools to develop existing or prospective Client’s loyalty to the brand.
You have strong relational skills and are comfortable in building relations with internal and external Client’s and interact with people with different cultures and habits.
Descrizione del profilo ricercato
Professional skills:
- Highly motivated & strong personal interest for luxury & consumer goods environment;
- Strong interpersonal skills and ability to work in a very fast-paced environment;
- Excellent analytical and synthesis skills;
- MS Office proficiency (Particularly Power Point & Excel);
- Translation and communication skills;
- Fluent Italian & English is mandatory, French is a plus;
- Graduated from Business School or BA requested;
- Strong knowledge and genuine appreciation and interest in luxury products and Client.
Descrizione dell'esperienza richiesta
Minimum 5 years of working experience, of which at least 3 of them in luxury retail.
Remunerazione prevista
Da definire
Ulteriori informazioni
Per maggiori informazioni sulle modalità di accesso alla procedura selettiva clicca sul tasto Candidati.